کتاب «چشم‌انداز اقتصاد فرهنگ در ایران» منتشر شد

کتاب «چشم‌نداز اقتصاد فرهنگ در ایران» تالیف شهرود امیرانتخابی و رحیم یعقوب‌زاده منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، کتاب «چشم‌انداز اقتصاد فرهنگ در ایران» با تاکید بر اقتصاد گردشگری در راستای سیاست‌های پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مبنی بر تولید ادبیات و در راستای سرفصل‌های نوین آموزشی مراکز تحت پوشش در پنج فصل منتشر شد. 

شهرود امیرانتخابی رئیس مؤسسه آموزش عالی سازمان، هدف اصلی انتشار این کتاب را تشریح و تبیین جایگزینی اقتصاد فرهنگ با تاکید بر گردشگری و به تبع آن بخش میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به‌جای اقتصاد نفتی دانست و افزود: «مجلد حاضر برای دستیابی به این هدف در قالب اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تنظیم شده است.» 

امیرانتخابی در خصوص چشم‌انداز اقتصاد فرهنگ در ایران گفت: «اقتصاد فرهنگ در بیان خیلی ساده، کسب درآمد از طریق تولیدات فرهنگی است و از آنجایی که مقوله فرهنگ گسترده است، اقتصاد فرهنگی نیز لاجرم گسترده بوده و حوزه‌های زیادی از تبلیغات گرفته تا سینما، کتاب، موسیقی، صنایع دستی و گردشگری را در بر می‌گیرد.» 

او افزود: «گردشگری به اعتقاد ما یکی از بهترین راه‌های معرفی فرهنگی ایرانی به جهان و شناساندن چهره واقعی کشورمان به دنیاست.» 

امیرانتخابی گفت: «با گسترش صنعت گردشگری افکار عمومی جهان از موقعیت و داشته‌های فرهنگی‌اجتماعی کشورمان آگاه می‌شوند و زمینه‌های لازم برای عرضه فرهنگ کشورمان به دیگر ملل فراهم می‌شود که علاوه بر مزایای فرهنگی، منافع اقتصادی زیادی نیز برای ایران به ارمغان خواهد آورد.» 

فصول این کتاب عبارتند از: 
۱- فصل اول: کلیاتی پیرامون اقتصاد فرهنگ و اهمیت آن 
۲- فصل دوم: مقایسه تطبیقی اقتصاد فرهنگ ایران با برخی کشور‌ها
۳- فصل سوم: رابطه اقتصاد و فرهنگ (گردشگری) 
۴- فصل چهارم: سهم گردشگری در اقتصاد ایران
۵- فصل پنجم: راهکار‌ها و استراتژی‌هایی برای رشد رقابت‌پذیر گردشگری جهان.

انتهای پیام/

کد خبر 139610233